Українська мова і література

Тест з української мови і літератури містить 10 завдань різних форм.

  • 1 - 7-ме завдання з вибором однієї відповіді з чотирьох запропонованих варіантів;
  • 8 - 9-те завдання з вибором однієї відповіді з п'ятьох запропонованих варіантів;
  • 10-те завдання на встановлення відповідності.

1

Що з наведеного НЕ є інструментом підсумкового діагностичного оцінювання навчальних досягнень учнів?

А самооцінювання

Б інтелект-картки

В рефлексивна ситуація

Г тестування

А Б В Г

2

Що з наведеного є проявом оптичної дисграфії в дитини?

А систематично дописує зайві букви в словах

Б систематично на письмі плутає букви Д з Т, В з Ф

В систематично на письмі плутає букви Ц зі Щ, П з Т

Г систематично помиляється в узгодженні слів за родами на письмі

А Б В Г

3

Яка дія з надання домедичної допомоги при потраплянні отруйної речовини в очі та/або на шкіру є правильною?

А Промити місце ураження великою кількістю чистої води кімнатної температури протягом 15–20 хвилин; якщо опіки хімічні – накласти стерильну пов’язку на місце опіку.

Б Промити місце ураження слабким розчином перманганату калію кімнатної температури; якщо опіки хімічні – накласти стерильну пов’язку на місце опіку.

В Промити місце ураження 3 % розчином перекису водню або іншим дезінфікувальним засобом; якщо опіки хімічні – накласти на місце опіку пов’язку з водонепроникного матеріалу.

Г Промити місце ураження великою кількістю чистої води кімнатної температури протягом 5–10 хвилин; якщо опіки хімічні – накласти на місце опіку пов’язку з пантенолом.

А Б В Г

4

Обмінюйтеся досвідом з колегами. Щоденно вправляючись, ви швидше наб’єте руку й освоїте платформи для дистанційного навчання. Приміром ____________, навчити одне одного демонструвати екран та за потреби віддалено вимикати звук в учасників онлайнової комунікації тощо.
На місці пропуску треба вставити фрагмент

А ви скористаєтеся нагодою

Б це надасть вам шанс

В ви матимете змогу

Г це дозволить вам

А Б В Г

5

Який з наведених електронних листів є безпечним?

А Б В Г

6

Яке з наведених завдань є дослідницьким?

А Визначте число іменників плавання, радість, волосся. Складіть із цими словами речення, різні за метою висловлювання.

Б З’ясуйте, які пари дієслів є видовими, а які – спільнокореневими дієсловами: сісти – сідати, сидіти – пересидіти, казати – сказати, розказати – підказувати. Обґрунтуйте.

В Поясніть правопис слів щороку, деінде, позавчора. Визначте спосіб творення їх. Складіть з ними речення.

Г Запишіть іменники в колонки за родами: Україна, Ізраїль, Чилі, Бангладеш, Зімбабве, Камбоджа, Пакистан. Виконайте взаємоперевірку.

А Б В Г

7

Проаналізуйте тексти й виконайте завдання до них.

Текст А

Про роботу та про свободу

      Кількість українців, які вибирають роботу вдома замість офісу, стрімко зростає. Сучасні технології дають людині змогу працювати в зручному для неї місці: усі комунікації нині можна здійснювати за допомогою месенджерів та інших програм зв’язку.
      У перекладі з англійської слово «фрилансер» (freelancer) означає «вільний найманець». Саме так у період середньовіччя називали воїнів, яких наймали для виконання певного завдання: участі в боях, супроводу вантажів, охорони привілейованих осіб.
      Нині «фрилансером» називають того, хто працює поза межами офісу та не прив’язаний до певної компанії. Таких фахівців залучають для виконання конкретних проєктів, як-от: написання рекламного тексту, програм, створення сайту, вебдизайну, креслення, здійснення перекладу, надання консультації, оброблення світлин і відеоматеріалів тощо. Це дуже поширено серед програмістів, журналістів, дизайнерів, перекладачів, інженерів, фотографів.
      Такий працівник може одночасно виконувати роботу для різ- них замовників, пропонуючи свої послуги через інтернет. Сучасні інформаційні технології дають змогу оперативно здійснювати розрахунок за виконану роботу. У мережі є біржі, які надають посередницькі послуги в цій сфері.
      Фриланс однаково вигідний як замовникові, так і виконавцеві. Перший заощаджує на оренді приміщень, обладнанні офісу й робочих місць, на сплаті податків, може найняти фахівця лише для конкретного замовлення, якщо постійно оплачувати послуги такого спеціаліста немає сенсу. Своєю чергою фрилансер-виконавець має змогу планувати час і місце роботи на власний розсуд, вибирати тип завдань, суму винагороди. Працювати вдома комфортніше, ніж в офісі, немає жодних транспортних витрат і проблем. Фахівець сам вирішує, скільки часу він виконуватиме замовлення, а скільки відпочиватиме. Звичайно ж, це передбачає певний рівень самоорганізації та самодисципліни.
      Водночас фрилансер за потреби часто працює у вихідні чи святкові дні, а також уночі, щоб учасно виконати терміновий проєкт. Для початківців недоліком може стати нестабільність прибутків, тому що на першому етапі необхідно шукати замовлення й формувати базу постійних клієнтів. У багатьох бажання працювати зникає саме через відсутність соціальних виплат і гарантій, а також через брак живого спілкування. Однак, незважаючи на всі недоліки, у фрилансу є великі переваги: свобода, творчість і самостійний професійний пошук. До того ж фрилансером може стати людина будь-якого віку та соціального статусу.

За інтернет-джерелами

Текст Б

Про ринок фрилансу

      30.11.2016 р. Президент України підписав Закон України від 03.11.2016 р. № 1724-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо усунення адміністративних бар’єрів для експорту послуг)» (законопроєкт № 4496 від 21.04.2016 р.). Цей Закон спрямовано на полегшення роботи вітчизняних фрилансерів, які дистанційно надають різні послуги клієнтам, що перебувають за межами України. Закон уможливлює укладання зовнішньоекономічних договорів не лише в письмовій, а й в електронній формі.
      Ухвалення Закону № 4496 легалізувало фриланс як діяльність, й Україна має всі шанси стати лідером на фриланс-арені.
      Згідно з даними однієї з найбільших фриланс-платформ в Україні, у 2016 році число зареєстрованих фрилансерів збільшилося майже втричі – із 60 до 165 тисяч. На початку 2017-го армія фрилансерів налічувала майже 200 тис. осіб. IT-сфера в Україні залишається домінантною на ринку фрилансу.

За інтернет-джерелами

Текст В

De libertate

      Що є свобода? Добро в ній якеє?

      Кажуть, неначе воно золотеє?

      Ні ж бо, не злотне: зрівнявши все злото,

      Проти свободи воно лиш болото.

      О, якби в дурні мені не пошитись,

      Щоб без свободи не міг я лишитись…

Григорій Сковорода

Тексти А та В об’єднує думка.

А Той, хто вибирає свободу, утрачає шанс стати багатим.

Б Людина, яка має свободу вибору, боїться її втратити.

В Свобода є дуже важливою цінністю для людини.

Г Матеріальне благо не цікавить того, хто має свободу.

А Б В Г

8

Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків у реченні.
У _______ школах Київщини серед спортивного _______ переважає устаткування для атлетичних вправ, натомість бракує _______ трeнажeрів.

А шестисот восьмидесяти, інвентарю, дієвих

Б шістсот вісімдесяти, інвентаря, дійових

В шестистах восьмидесятьох, інвентарю, дієвих

Г шестисот вісімдесяти, інвентаря, дійових

Д шестистах вісімдесяти, інвентарю, дієвих

А Б В Г Д

9

Розгляньте ілюстрацію до твору

У цьому творі провідними є проблеми

А батьків і дітей, швидкоплинності людського життя

Б вірності і зради, сенсу людського буття

В добра і зла, особистості та натовпу

Г митця й суспільства, свободи і неволі

Д патріотизму і пристосуванства, втрати державності

А Б В Г Д

10

Поєднайте ілюстрацію до твору з історичним контекстом цього твору

Висловлювання.

А Турецько-татарські набіги XV – XVIIст.

Б Революція 1905-1907рр. в Україні

В Національно-визвольна війна 1648-1654рр.

Г Перша світова війна

Д Друга світова війна

  А Б В Г Д
1
2
3
4