Українська мова і література

Тест з української мови і літератури містить 10 завдань різних форм.

  • 1 - 7-ме завдання з вибором однієї відповіді з чотирьох запропонованих варіантів;
  • 8 - 9-те завдання з вибором однієї відповіді з п'ятьох запропонованих варіантів;
  • 10-те завдання на встановлення відповідності.

1

На якому етапі моделювання сучасного уроку визначають очікувані результати навчання учнів відповідно до навчальної програми й календарно-тематичного планування?

А постановки мети уроку

Б добору дидактичного матеріалу

В вибору форм і методів роботи

Г розроблення структури уроку

А Б В Г

2

Яке твердження щодо дисграфії в дітей є хибним?

А дисграфію завжди супроводжує поганий почерк дитини

Б дисграфію часто супроводжує втрата інтересу до навчання

В одним із проявів дисграфії є спотворення графічного образу букви

Г одним із проявів дисграфії є помилкове узгодження слів на письмі

А Б В Г

3

Що з наведеного НЕ може входити до експозицій у навчальному кабінеті?

А список чергових учнів класу

Б список переможців районних і міських олімпіад

В список учасників і переможців шкільних змагань

Г список учнів класу із результатами діагностичних робіт

А Б В Г

4

Прочитайте речення (цифра позначає наступне слово).
(1)Феномен успішного (2)навчання (3)завжди є однією з (4)животрепетних тем для (5)батьківських (6)об’єднань у соціальних (7)мережах.
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних у ВСІХ словах, позначених цифрами

А 1,2,3,4

Б 2,3,5,7

В 1,4,5,6

Г 2,5,6,7

А Б В Г

5

Яку з наведених дій можна реалізувати в середовищі Google Документи?

А створити електронний журнал оцінок учнів

Б автоматично перевірити розуміння теми класом

В зібрати анонімні відгуки про відвідування школи

Г провести автоматичне опитування батьків про поведінку дитини

А Б В Г

6

Яке з наведених завдань є дослідницьким?

А Визначте число іменників плавання, радість, волосся. Складіть із цими словами речення, різні за метою висловлювання.

Б З’ясуйте, які пари дієслів є видовими, а які – спільнокореневими дієсловами: сісти – сідати, сидіти – пересидіти, казати – сказати, розказати – підказувати. Обґрунтуйте.

В Поясніть правопис слів щороку, деінде, позавчора. Визначте спосіб творення їх. Складіть з ними речення.

Г Запишіть іменники в колонки за родами: Україна, Ізраїль, Чилі, Бангладеш, Зімбабве, Камбоджа, Пакистан. Виконайте взаємоперевірку.

А Б В Г

7

Проаналізуйте тексти й виконайте завдання до них.

Текст А

Про роботу та про свободу

      Кількість українців, які вибирають роботу вдома замість офісу, стрімко зростає. Сучасні технології дають людині змогу працювати в зручному для неї місці: усі комунікації нині можна здійснювати за допомогою месенджерів та інших програм зв’язку.
      У перекладі з англійської слово «фрилансер» (freelancer) означає «вільний найманець». Саме так у період середньовіччя називали воїнів, яких наймали для виконання певного завдання: участі в боях, супроводу вантажів, охорони привілейованих осіб.
      Нині «фрилансером» називають того, хто працює поза межами офісу та не прив’язаний до певної компанії. Таких фахівців залучають для виконання конкретних проєктів, як-от: написання рекламного тексту, програм, створення сайту, вебдизайну, креслення, здійснення перекладу, надання консультації, оброблення світлин і відеоматеріалів тощо. Це дуже поширено серед програмістів, журналістів, дизайнерів, перекладачів, інженерів, фотографів.
      Такий працівник може одночасно виконувати роботу для різ- них замовників, пропонуючи свої послуги через інтернет. Сучасні інформаційні технології дають змогу оперативно здійснювати розрахунок за виконану роботу. У мережі є біржі, які надають посередницькі послуги в цій сфері.
      Фриланс однаково вигідний як замовникові, так і виконавцеві. Перший заощаджує на оренді приміщень, обладнанні офісу й робочих місць, на сплаті податків, може найняти фахівця лише для конкретного замовлення, якщо постійно оплачувати послуги такого спеціаліста немає сенсу. Своєю чергою фрилансер-виконавець має змогу планувати час і місце роботи на власний розсуд, вибирати тип завдань, суму винагороди. Працювати вдома комфортніше, ніж в офісі, немає жодних транспортних витрат і проблем. Фахівець сам вирішує, скільки часу він виконуватиме замовлення, а скільки відпочиватиме. Звичайно ж, це передбачає певний рівень самоорганізації та самодисципліни.
      Водночас фрилансер за потреби часто працює у вихідні чи святкові дні, а також уночі, щоб учасно виконати терміновий проєкт. Для початківців недоліком може стати нестабільність прибутків, тому що на першому етапі необхідно шукати замовлення й формувати базу постійних клієнтів. У багатьох бажання працювати зникає саме через відсутність соціальних виплат і гарантій, а також через брак живого спілкування. Однак, незважаючи на всі недоліки, у фрилансу є великі переваги: свобода, творчість і самостійний професійний пошук. До того ж фрилансером може стати людина будь-якого віку та соціального статусу.

За інтернет-джерелами

Текст Б

Про ринок фрилансу

      30.11.2016 р. Президент України підписав Закон України від 03.11.2016 р. № 1724-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо усунення адміністративних бар’єрів для експорту послуг)» (законопроєкт № 4496 від 21.04.2016 р.). Цей Закон спрямовано на полегшення роботи вітчизняних фрилансерів, які дистанційно надають різні послуги клієнтам, що перебувають за межами України. Закон уможливлює укладання зовнішньоекономічних договорів не лише в письмовій, а й в електронній формі.
      Ухвалення Закону № 4496 легалізувало фриланс як діяльність, й Україна має всі шанси стати лідером на фриланс-арені.
      Згідно з даними однієї з найбільших фриланс-платформ в Україні, у 2016 році число зареєстрованих фрилансерів збільшилося майже втричі – із 60 до 165 тисяч. На початку 2017-го армія фрилансерів налічувала майже 200 тис. осіб. IT-сфера в Україні залишається домінантною на ринку фрилансу.

За інтернет-джерелами

Текст В

De libertate

      Що є свобода? Добро в ній якеє?

      Кажуть, неначе воно золотеє?

      Ні ж бо, не злотне: зрівнявши все злото,

      Проти свободи воно лиш болото.

      О, якби в дурні мені не пошитись,

      Щоб без свободи не міг я лишитись…

Григорій Сковорода

Розгляньте діаграму

Динаміці, відображеній на діаграмі, сприяли всі згадані в текстах чинники, ОКРІМ

А легалізації фрилансу в Україні через ухвалення Закону № 4496

Б можливості для фрилансерів виконувати роботу будь-де й будь- коли

В доступності фрилансу незалежно від віку та соціального статусу

Г зменшення податків для фрилансерів через приховування прибутків

А Б В Г

8

Під час морфологічного аналізу прикметника НЕ визначають

А групу за значенням

Б групу за відмінюванням

В синтаксичну роль

Г ступінь порівняння

Д групу за будовою

А Б В Г Д

9

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання.

Роздум

Чи встигну я цей камінь обтесати
У дві руки, із молотом одним?
Бо поїзд мій вечірній у долині
Не може довго ждати, в нього свій
Маршрут і обрій. Лінія й робота.

Уже на камені засяли очі
І налились блакиттю, вже на нім
Уста людські жагою затремтіли
І ожили, як небо ожива,
Повинуте грозою. А з путі
Той поїзд кличе в дальню вечорину,
Не може довго ждати, в нього свій
Маршрут і обрій. Лінія й робота.

Різець і молот гупає в граніт,
Щоб викресати слово, хоч єдине,
І вкласти в очі, в губи кам’яні,
Нехай вони б вогнем заговорили
Моєї мови – матері життя,
Від колисання й до твердого ложа.
Ще поїзд жде. І молот мій дзвенить,
І оживає кремінь, мов істота.

Андрій Малишко


Головну думку цього твору найточніше відображає цитата

А «Так! я буду крізь сльози сміятись, / Серед лиха співати пісні, / Без надії таки сподіватись, / Буду жити! Геть думи сумні!»

Б «Ми ломимо скалу, рівняєм правді путі, / І щастя всіх прийде по наших аж кістках»

В «О, я не невільник! Я ваш беззаконник. / Я – сонцеприхильник, я – вогнепоклонник»

Г «Поете! Будь собі суддею, / І в ночі тьми і самоти / Спинись над власною душею, / І певний суд вчини над нею, / І осуди, і не прости»

Д «Працювать, працювать безумовно! / Кожній хвилі нема ж вороття! / Ні! Я зовсім іще не заповнив / золотої анкети життя»

А Б В Г Д

10

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Просте речення

Складне речення

1. Читання є одним із найбільш ефективних способів покращити пам’ять.

А Відповідаючи на запитання, як розвинути пам’ять та увагу в дорослого, хочемо надати кілька порад.

2. Під час знайомства з новим літературним твором наша уява починає працювати краще.

Б Важливо розуміти, що запам’ятовування ґрунтується на емоціях, асоціаціях і повторенні.

3. Читання збагачує словниковий запас і підвищує рівень інтелекту.

В Щоб запам’ятати певну інформацію, важливо зосередитися на ній, використовуючи асоціації.

4. Для поліпшення пам’яті потрібно регулярно читати, особливо художню літературу.

Г Мозку легше сприймати інформацію, якщо в людини вона викликала певні емоції.

 

Д Після того як слова чи цифри будуть тісно асоціюватися в нашому мозку з певними образами, ми запам’ятаємо їх надовго.

  А Б В Г Д
1
2
3
4