Українська мова і література

Тест з української мови і літератури містить 10 завдань різних форм.

  • 1 - 7-ме завдання з вибором однієї відповіді з чотирьох запропонованих варіантів;
  • 8 - 9-те завдання з вибором однієї відповіді з п'ятьох запропонованих варіантів;
  • 10-те завдання на встановлення відповідності.

1

Яке твердження щодо оцінювання результатів дистанційного навчання є хибним?

А Учні, які здобувають освіту дистанційно, проходять лише підсумкове оцінювання.

Б Види та періодичність оцінювання під час використання технологій дистанційного навчання визначають відповідно до форми здобуття освіти.

В Оцінювання результатів навчання учнів можна здійснювати очно або дистанційно.

Г Оцінювання можуть здійснювати як за загальнонаціональною шкалою, так і за власною шкалою закладу освіти.

А Б В Г

2

Як має діяти вчитель під час конфліктної ситуації між учнями?

А За можливості розглядати будь-яку конфліктну ситуацію спочатку з учнями, залучаючи батьків за потреби.

Б Надати конфліктові розголосу, щоб упередити подібні ситуації в майбутньому.

В Стати на бік тієї сторони, яка, на його думку, має рацію в конкретній конфліктній ситуації.

Г Сприяти тому, щоб сторона, яка стала причиною конфлікту, відчула свою провину.

А Б В Г

3

Яка з наведених ознак НЕ характеризує стан раптової зупинки кровообігу?

А тимчасове припинення дихальних рухів (апное)

Б відсутність реакції на подразники

В відсутність пульсу при пальпації

Г наявність гіперемії шкірних покривів

А Б В Г

4

Проаналізуйте інформацію і надайте відповідь на запитання.
Той факт, що штучний інтелект може викликати кризу в освіті, урешті-решт може принести нам користь, бо це показує, що зараз ми не дуже добре вчимо школярів письма.
У якому рядку найточніше визначено мету повідомлення?

А застерегти від використання штучного інтелекту під час навчання школярів письма

Б визначити умови, за яких штучний інтелект може стати першопричиною глобальної освітньої кризи

В окреслити ризики використання штучного інтелекту під час навчання школярів письма

Г указати на роль штучного інтелекту як стимулу до змін у навчанні школярів письма

А Б В Г

5

Проаналізуйте ситуацію і надайте відповідь на запитання.
Протягом місяця під час роботи з ПК випливає вікно з повідомленням «Запуск програмного забезпечення для цього пристрою заблоковано, оскільки відомі проблеми під час його роботи з Windows».
Яка з наведених дій може допомогти владнати проблему?

А перезавантажити комп’ютер

Б налаштувати ресурси для пристрою

В продовжити термін дії ліцензії ПЗ

Г оновити / установити потрібні драйвери

А Б В Г

6

Якому обов’язковому результатові навчання (за Державним стандартом базової середньої освіти) відповідає вид діяльності «Виконання за мотивами казок творчих робіт різних жанрів»?

А передає зміст прочитаного з кількох джерел, узагальнюючи, скорочуючи, доповнюючи словесно інформацію

Б на основі прочитаного створює власний або колективний медійний продукт

В усуває недогляди у структурі тексту, ураховуючи стильові й жанрові особливості тексту

Г визначає і характеризує системні міжрівневі взаємозв’язки між мовними одиницями різних рівнів

А Б В Г

7

Проаналізуйте тексти й виконайте завдання до них.

Текст А

Про роботу та про свободу

      Кількість українців, які вибирають роботу вдома замість офісу, стрімко зростає. Сучасні технології дають людині змогу працювати в зручному для неї місці: усі комунікації нині можна здійснювати за допомогою месенджерів та інших програм зв’язку.
      У перекладі з англійської слово «фрилансер» (freelancer) означає «вільний найманець». Саме так у період середньовіччя називали воїнів, яких наймали для виконання певного завдання: участі в боях, супроводу вантажів, охорони привілейованих осіб.
      Нині «фрилансером» називають того, хто працює поза межами офісу та не прив’язаний до певної компанії. Таких фахівців залучають для виконання конкретних проєктів, як-от: написання рекламного тексту, програм, створення сайту, вебдизайну, креслення, здійснення перекладу, надання консультації, оброблення світлин і відеоматеріалів тощо. Це дуже поширено серед програмістів, журналістів, дизайнерів, перекладачів, інженерів, фотографів.
      Такий працівник може одночасно виконувати роботу для різ- них замовників, пропонуючи свої послуги через інтернет. Сучасні інформаційні технології дають змогу оперативно здійснювати розрахунок за виконану роботу. У мережі є біржі, які надають посередницькі послуги в цій сфері.
      Фриланс однаково вигідний як замовникові, так і виконавцеві. Перший заощаджує на оренді приміщень, обладнанні офісу й робочих місць, на сплаті податків, може найняти фахівця лише для конкретного замовлення, якщо постійно оплачувати послуги такого спеціаліста немає сенсу. Своєю чергою фрилансер-виконавець має змогу планувати час і місце роботи на власний розсуд, вибирати тип завдань, суму винагороди. Працювати вдома комфортніше, ніж в офісі, немає жодних транспортних витрат і проблем. Фахівець сам вирішує, скільки часу він виконуватиме замовлення, а скільки відпочиватиме. Звичайно ж, це передбачає певний рівень самоорганізації та самодисципліни.
      Водночас фрилансер за потреби часто працює у вихідні чи святкові дні, а також уночі, щоб учасно виконати терміновий проєкт. Для початківців недоліком може стати нестабільність прибутків, тому що на першому етапі необхідно шукати замовлення й формувати базу постійних клієнтів. У багатьох бажання працювати зникає саме через відсутність соціальних виплат і гарантій, а також через брак живого спілкування. Однак, незважаючи на всі недоліки, у фрилансу є великі переваги: свобода, творчість і самостійний професійний пошук. До того ж фрилансером може стати людина будь-якого віку та соціального статусу.

За інтернет-джерелами

Текст Б

Про ринок фрилансу

      30.11.2016 р. Президент України підписав Закон України від 03.11.2016 р. № 1724-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо усунення адміністративних бар’єрів для експорту послуг)» (законопроєкт № 4496 від 21.04.2016 р.). Цей Закон спрямовано на полегшення роботи вітчизняних фрилансерів, які дистанційно надають різні послуги клієнтам, що перебувають за межами України. Закон уможливлює укладання зовнішньоекономічних договорів не лише в письмовій, а й в електронній формі.
      Ухвалення Закону № 4496 легалізувало фриланс як діяльність, й Україна має всі шанси стати лідером на фриланс-арені.
      Згідно з даними однієї з найбільших фриланс-платформ в Україні, у 2016 році число зареєстрованих фрилансерів збільшилося майже втричі – із 60 до 165 тисяч. На початку 2017-го армія фрилансерів налічувала майже 200 тис. осіб. IT-сфера в Україні залишається домінантною на ринку фрилансу.

За інтернет-джерелами

Текст В

De libertate

      Що є свобода? Добро в ній якеє?

      Кажуть, неначе воно золотеє?

      Ні ж бо, не злотне: зрівнявши все злото,

      Проти свободи воно лиш болото.

      О, якби в дурні мені не пошитись,

      Щоб без свободи не міг я лишитись…

Григорій Сковорода

Розгляньте діаграму

Динаміці, відображеній на діаграмі, сприяли всі згадані в текстах чинники, ОКРІМ

А легалізації фрилансу в Україні через ухвалення Закону № 4496

Б можливості для фрилансерів виконувати роботу будь-де й будь- коли

В доступності фрилансу незалежно від віку та соціального статусу

Г зменшення податків для фрилансерів через приховування прибутків

А Б В Г

8

Укажіть правильний варіант послідовного заповнення пропусків у реченні.
Ідучи _______, хлопці заблукали й прямували тeпeр у _______ від _______ будинку напрямку.

А по незнайомих вулицях, зворотньому, їх

Б по незнайомим вулицям, зворотному, їхнього

В незнайомими вулицями, зворотньому, їх

Г по незнайомим вулицям, зворотньому, їх

Д незнайомими вулицями, зворотному, їхнього

А Б В Г Д

9

Фольклорні елементи містить сюжет твору

А «Климко»

Б «Білий кінь Шептало»

В «За сестрою»

Г «Лось»

Д «Дивак»

А Б В Г Д

10

Поєднайте фразеологізм із його значенням.

Фразеологізм

Значення

1. дати стрекача

А помилитися

2. дати хука

Б побити

3. дати гарту

В підбадьорити

4. дати осічку

Г втекти

 

Д не спрацювати

  А Б В Г Д
1
2
3
4