Українська мова і література

Тест з української мови і літератури містить 10 завдань різних форм.

  • 1 - 7-ме завдання з вибором однієї відповіді з чотирьох запропонованих варіантів;
  • 8 - 9-те завдання з вибором однієї відповіді з п'ятьох запропонованих варіантів;
  • 10-те завдання на встановлення відповідності.

1

Проаналізуйте рисунок, який ілюструє здійснення рефлексії на уроці

Яке слово потрібно вписати замість крапок у назві цього методичного прийому?

А знань

Б стосунків

В відчуттів

Г умінь

А Б В Г

2

Як має діяти вчитель під час конфліктної ситуації між учнями?

А За можливості розглядати будь-яку конфліктну ситуацію спочатку з учнями, залучаючи батьків за потреби.

Б Надати конфліктові розголосу, щоб упередити подібні ситуації в майбутньому.

В Стати на бік тієї сторони, яка, на його думку, має рацію в конкретній конфліктній ситуації.

Г Сприяти тому, щоб сторона, яка стала причиною конфлікту, відчула свою провину.

А Б В Г

3

Що потрібно зробити, щоб підвищити відносну вологість у класній кімнаті в теплу пору року, якщо вікна цього приміщення виходять на південний схід?

А розмістити в приміщенні хлорофітуми й папороті

Б затулити вікна ролетами

В тримати приміщення постійно зачиненим

Г створювати штучні протяги

А Б В Г

4

Проаналізуйте інформацію й укажіть правильний варіант заповнення пропуску.
«Підвищена результативність сукупної дії декількох чинників порівняно з тими ж, які діють окремо, – це … ».

А синергія

Б консолідація

В конвергенція

Г інтеграція

А Б В Г

5

Проаналізуйте ситуацію.
Працюючи з редакторами Microsoft Word і PowerPoint, учителька помітила, що комп’ютер працює зі значними затримками й підвисаннями. Вона перезавантажила комп’ютер, утім це не допомогло усунути проблему.
Що НЕ могло спричинити затримки й підвисання в роботі пристрою?

А наявність вірусів у програмному забезпеченні

Б несправність мережевої карти

В несправність жорсткого диска

Г нестача оперативної пам’яті

А Б В Г

6

Яка ідея НЕ характеризує особистісно зорієнтовану модель освіти в Новій українській школі?

А взаємозв’язок особистісного розвитку дитини з її практичним досвідом

Б забезпечення прав і свобод дитини в усіх виявах її діяльності

В орієнтація освітнього процесу на середнього школяра

Г виховання вільної та незалежної особистості

А Б В Г

7

Проаналізуйте тексти й виконайте завдання до них.

Текст А

Про роботу та про свободу

      Кількість українців, які вибирають роботу вдома замість офісу, стрімко зростає. Сучасні технології дають людині змогу працювати в зручному для неї місці: усі комунікації нині можна здійснювати за допомогою месенджерів та інших програм зв’язку.
      У перекладі з англійської слово «фрилансер» (freelancer) означає «вільний найманець». Саме так у період середньовіччя називали воїнів, яких наймали для виконання певного завдання: участі в боях, супроводу вантажів, охорони привілейованих осіб.
      Нині «фрилансером» називають того, хто працює поза межами офісу та не прив’язаний до певної компанії. Таких фахівців залучають для виконання конкретних проєктів, як-от: написання рекламного тексту, програм, створення сайту, вебдизайну, креслення, здійснення перекладу, надання консультації, оброблення світлин і відеоматеріалів тощо. Це дуже поширено серед програмістів, журналістів, дизайнерів, перекладачів, інженерів, фотографів.
      Такий працівник може одночасно виконувати роботу для різ- них замовників, пропонуючи свої послуги через інтернет. Сучасні інформаційні технології дають змогу оперативно здійснювати розрахунок за виконану роботу. У мережі є біржі, які надають посередницькі послуги в цій сфері.
      Фриланс однаково вигідний як замовникові, так і виконавцеві. Перший заощаджує на оренді приміщень, обладнанні офісу й робочих місць, на сплаті податків, може найняти фахівця лише для конкретного замовлення, якщо постійно оплачувати послуги такого спеціаліста немає сенсу. Своєю чергою фрилансер-виконавець має змогу планувати час і місце роботи на власний розсуд, вибирати тип завдань, суму винагороди. Працювати вдома комфортніше, ніж в офісі, немає жодних транспортних витрат і проблем. Фахівець сам вирішує, скільки часу він виконуватиме замовлення, а скільки відпочиватиме. Звичайно ж, це передбачає певний рівень самоорганізації та самодисципліни.
      Водночас фрилансер за потреби часто працює у вихідні чи святкові дні, а також уночі, щоб учасно виконати терміновий проєкт. Для початківців недоліком може стати нестабільність прибутків, тому що на першому етапі необхідно шукати замовлення й формувати базу постійних клієнтів. У багатьох бажання працювати зникає саме через відсутність соціальних виплат і гарантій, а також через брак живого спілкування. Однак, незважаючи на всі недоліки, у фрилансу є великі переваги: свобода, творчість і самостійний професійний пошук. До того ж фрилансером може стати людина будь-якого віку та соціального статусу.

За інтернет-джерелами

Текст Б

Про ринок фрилансу

      30.11.2016 р. Президент України підписав Закон України від 03.11.2016 р. № 1724-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо усунення адміністративних бар’єрів для експорту послуг)» (законопроєкт № 4496 від 21.04.2016 р.). Цей Закон спрямовано на полегшення роботи вітчизняних фрилансерів, які дистанційно надають різні послуги клієнтам, що перебувають за межами України. Закон уможливлює укладання зовнішньоекономічних договорів не лише в письмовій, а й в електронній формі.
      Ухвалення Закону № 4496 легалізувало фриланс як діяльність, й Україна має всі шанси стати лідером на фриланс-арені.
      Згідно з даними однієї з найбільших фриланс-платформ в Україні, у 2016 році число зареєстрованих фрилансерів збільшилося майже втричі – із 60 до 165 тисяч. На початку 2017-го армія фрилансерів налічувала майже 200 тис. осіб. IT-сфера в Україні залишається домінантною на ринку фрилансу.

За інтернет-джерелами

Текст В

De libertate

      Що є свобода? Добро в ній якеє?

      Кажуть, неначе воно золотеє?

      Ні ж бо, не злотне: зрівнявши все злото,

      Проти свободи воно лиш болото.

      О, якби в дурні мені не пошитись,

      Щоб без свободи не міг я лишитись…

Григорій Сковорода

Розгляньте діаграму

Динаміці, відображеній на діаграмі, сприяли всі згадані в текстах чинники, ОКРІМ

А легалізації фрилансу в Україні через ухвалення Закону № 4496

Б можливості для фрилансерів виконувати роботу будь-де й будь- коли

В доступності фрилансу незалежно від віку та соціального статусу

Г зменшення податків для фрилансерів через приховування прибутків

А Б В Г

8

Укажіть вид словника, що містить наведену статтю.
НАВМАННЯ, присл. Не маючи точних даних про щось, упевненості в чомусь; як вийде, як доведеться. Вона одна-однісінька йшла густим лісом, ішла без стежки, навмання (Борис Грінченко, I, 1963, 273); Імлистими ранками, коли ворог пострілював навмання, піхотинці вилізали з своїх глеюватих окопів, як ховрахи (Олесь Гончар, III, 1959, 208).

А тлумачний

Б ономастичний

В енциклопедичний

Г етимологічний

Д граматичний

А Б В Г Д

9

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання до нього.

Гармонія, в якій живуть слова

      Гармонія, в якій живуть слова,
      Не форма, не верлібри і хореї.
      Безлюдний степ і квітка польова,
      Верба самотня і зоря над нею,
      І той маленький всесвіт джерела,
      В якому спрагу погамує кожний,
      – Поезія, яка завжди була,
      Для неї ти не бог, а подорожній.
      Риторика невдовзі відпала,
      Красиве слово може одурити.
      Лише природна мова джерела
      Тебе навчить мовчати й говорити.

Павло Гірник

Ключовими образами поезії є

А слово, подорожній, степ

Б гармонія, джерело, поезія

В квітка, степ, зоря

Г верба, поезія, слово

Д всесвіт, подорожній, зоря

А Б В Г Д

10

Доберіть український відповідник до іншомовного слова

Іншомовне слово

Український відповідник

1. стагнація

А перевага

2. паритет

Б передбачення

3. преференція

В рівність

4. ротація

Г застій

 

Д чергування

  А Б В Г Д
1
2
3
4