Українська мова і література

Тест з української мови і літератури містить 10 завдань різних форм.

  • 1 - 7-ме завдання з вибором однієї відповіді з чотирьох запропонованих варіантів;
  • 8 - 9-те завдання з вибором однієї відповіді з п'ятьох запропонованих варіантів;
  • 10-те завдання на встановлення відповідності.

1

Проаналізуйте інформацію і вкажіть правильний варіант заповнення пропуску.
«За порушення академічної доброчесності до учня може бути застосовано певні види академічної відповідальності, ОКРІМ повторного проходження …»

А підсумкового оцінювання

Б державної підсумкової атестації

В відповідного освітнього компонента освітньої програми

Г конкурсного відбору на олімпіадах із навчальних предметів

А Б В Г

2

Як має діяти вчитель під час конфліктної ситуації між учнями?

А За можливості розглядати будь-яку конфліктну ситуацію спочатку з учнями, залучаючи батьків за потреби.

Б Надати конфліктові розголосу, щоб упередити подібні ситуації в майбутньому.

В Стати на бік тієї сторони, яка, на його думку, має рацію в конкретній конфліктній ситуації.

Г Сприяти тому, щоб сторона, яка стала причиною конфлікту, відчула свою провину.

А Б В Г

3

Проаналізуйте ситуацію і надайте відповідь на запитання.
Під час фізичної активності в школі в учня сталося часткове порушення прохідності дихальних шляхів (неповне удавлення) унаслідок потрапляння жувальної гумки.
Яка з наведених дій учителя буде помилковою в такій ситуації?

А не дозволяти дитині кашляти, щоб не спровокувати травму дихальних шляхів

Б спостерігати за дитиною до моменту усунення стороннього тіла

В викликати фахову службу в разі погіршення стану дитини

Г розмістити дитину в стабільне бокове положення

А Б В Г

4

Яка категорія педагогічних працівників НЕ зобов’язана володіти державною мовою та застосовувати її під час виконання службових обов’язків?

А учителі, які за основним місцем роботи викладають винятково іноземні мови

Б педагогічні працівники, які не викладають предмети мовно-літературної галузі в класах з навчанням мовою корінного народу або національної меншини

В учителі-іноземці, які запрошені до закладів освіти й працюють на тимчасовій основі

Г особи, які виконують обов’язки педагогічних працівників за сумісництвом у межах не більше 0,5 навчального навантаження

А Б В Г

5

Яку дію НЕ можна реалізувати за допомогою інструмента Google Документи?

А інтегрувати Google Таблицю в текст

Б представити дані за допомогою діаграми

В відстежити історію внесення виправлень у текст

Г редагувати аудіо- та відеоролики

А Б В Г

6

У якому рядку вказано правильну послідовність кроків під час застосування стратегії розвитку мислення і мовлення – «Знаємо – хочемо дізнатися – дізналися»?

А запис отриманої інформації → власні запитання → аналіз власних знань

Б аналіз власних знань → власні запитання → запис отриманої інформації

В власні запитання → запис отриманої інформації → аналіз власних знань

Г запис отриманої інформації → аналіз власних знань → власні запитання

А Б В Г

7

Проаналізуйте тексти й виконайте завдання до них.

Текст А

Про роботу та про свободу

      Кількість українців, які вибирають роботу вдома замість офісу, стрімко зростає. Сучасні технології дають людині змогу працювати в зручному для неї місці: усі комунікації нині можна здійснювати за допомогою месенджерів та інших програм зв’язку.
      У перекладі з англійської слово «фрилансер» (freelancer) означає «вільний найманець». Саме так у період середньовіччя називали воїнів, яких наймали для виконання певного завдання: участі в боях, супроводу вантажів, охорони привілейованих осіб.
      Нині «фрилансером» називають того, хто працює поза межами офісу та не прив’язаний до певної компанії. Таких фахівців залучають для виконання конкретних проєктів, як-от: написання рекламного тексту, програм, створення сайту, вебдизайну, креслення, здійснення перекладу, надання консультації, оброблення світлин і відеоматеріалів тощо. Це дуже поширено серед програмістів, журналістів, дизайнерів, перекладачів, інженерів, фотографів.
      Такий працівник може одночасно виконувати роботу для різ- них замовників, пропонуючи свої послуги через інтернет. Сучасні інформаційні технології дають змогу оперативно здійснювати розрахунок за виконану роботу. У мережі є біржі, які надають посередницькі послуги в цій сфері.
      Фриланс однаково вигідний як замовникові, так і виконавцеві. Перший заощаджує на оренді приміщень, обладнанні офісу й робочих місць, на сплаті податків, може найняти фахівця лише для конкретного замовлення, якщо постійно оплачувати послуги такого спеціаліста немає сенсу. Своєю чергою фрилансер-виконавець має змогу планувати час і місце роботи на власний розсуд, вибирати тип завдань, суму винагороди. Працювати вдома комфортніше, ніж в офісі, немає жодних транспортних витрат і проблем. Фахівець сам вирішує, скільки часу він виконуватиме замовлення, а скільки відпочиватиме. Звичайно ж, це передбачає певний рівень самоорганізації та самодисципліни.
      Водночас фрилансер за потреби часто працює у вихідні чи святкові дні, а також уночі, щоб учасно виконати терміновий проєкт. Для початківців недоліком може стати нестабільність прибутків, тому що на першому етапі необхідно шукати замовлення й формувати базу постійних клієнтів. У багатьох бажання працювати зникає саме через відсутність соціальних виплат і гарантій, а також через брак живого спілкування. Однак, незважаючи на всі недоліки, у фрилансу є великі переваги: свобода, творчість і самостійний професійний пошук. До того ж фрилансером може стати людина будь-якого віку та соціального статусу.

За інтернет-джерелами

Текст Б

Про ринок фрилансу

      30.11.2016 р. Президент України підписав Закон України від 03.11.2016 р. № 1724-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо усунення адміністративних бар’єрів для експорту послуг)» (законопроєкт № 4496 від 21.04.2016 р.). Цей Закон спрямовано на полегшення роботи вітчизняних фрилансерів, які дистанційно надають різні послуги клієнтам, що перебувають за межами України. Закон уможливлює укладання зовнішньоекономічних договорів не лише в письмовій, а й в електронній формі.
      Ухвалення Закону № 4496 легалізувало фриланс як діяльність, й Україна має всі шанси стати лідером на фриланс-арені.
      Згідно з даними однієї з найбільших фриланс-платформ в Україні, у 2016 році число зареєстрованих фрилансерів збільшилося майже втричі – із 60 до 165 тисяч. На початку 2017-го армія фрилансерів налічувала майже 200 тис. осіб. IT-сфера в Україні залишається домінантною на ринку фрилансу.

За інтернет-джерелами

Текст В

De libertate

      Що є свобода? Добро в ній якеє?

      Кажуть, неначе воно золотеє?

      Ні ж бо, не злотне: зрівнявши все злото,

      Проти свободи воно лиш болото.

      О, якби в дурні мені не пошитись,

      Щоб без свободи не міг я лишитись…

Григорій Сковорода

Розгляньте таблицю, у якій схарактеризовано тексти А, Б та В за низкою змістових і формальних ознак.

У якому рядку таблиці допущено помилку у визначенні цих ознак?

А 1

Б 2

В 3

Г 4

А Б В Г

8

Вставною конструкцією ускладнено речення (розділові знаки вилучено)

А Сказати по правді школа для суворого вчителя стала другою домівкою.

Б Учитель майже щодня виходив звідти вже пізно ввечері втомлений але щасливий.

В Ця робота захопила й навіть поглинула його повністю не залишаючи часу на дозвілля.

Г Йому подобались уроки з наймолодшими учнями особливо з найдопитливішими.

Д Адже це надзвичайно надихає відкривати для них світ з багатьма таємницями й пригодами.

А Б В Г Д

9

Проаналізуйте художній твір і виконайте завдання.

Роздум

Чи встигну я цей камінь обтесати
У дві руки, із молотом одним?
Бо поїзд мій вечірній у долині
Не може довго ждати, в нього свій
Маршрут і обрій. Лінія й робота.

Уже на камені засяли очі
І налились блакиттю, вже на нім
Уста людські жагою затремтіли
І ожили, як небо ожива,
Повинуте грозою. А з путі
Той поїзд кличе в дальню вечорину,
Не може довго ждати, в нього свій
Маршрут і обрій. Лінія й робота.

Різець і молот гупає в граніт,
Щоб викресати слово, хоч єдине,
І вкласти в очі, в губи кам’яні,
Нехай вони б вогнем заговорили
Моєї мови – матері життя,
Від колисання й до твердого ложа.
Ще поїзд жде. І молот мій дзвенить,
І оживає кремінь, мов істота.

Андрій Малишко


Твір належить до лірики

А верлібру

Б сонета

В білого вірша

Г силабічного вірша

Д тонічного вірша

А Б В Г Д

10

Увідповідніть за подібністю синтаксичного значення виділені фрагменти простих і складних речень. Зразок такого поєднання показано на схемі.

Просте речення

Складнопідрядне речення

1. У сучасному світі є актуальним усебічний розвиток дітей.

А Музиканти настільки захопилися грою, що, здавалося, забули і про час, і про глядачів.

2. Та часто обдаровані діти страждають через свою винятковість.

Б Зал, звідки лунала музика, був геть переповнений

3. Обдарованість і талант зовсім не люблять тиску.

В Там, де ще вчора стояла тиша, сьогодні все повернулося до життя

4. Дитина не тільки повинна засвоїти певний обсяг знань, а й навчитися спостерігати.

Г Усі сиділи непорушно, бо боялися якимось необережним рухом перервати цю фантастичну мелодію.

 

Д Було видно, як по обличчях багатьох котилися сльози.

  А Б В Г Д
1
2
3
4