Початкові класи

Тест містить 11 завдань різних форм.

  • 1 - 8-ме завдання з вибором однієї відповіді з чотирьох запропонованих варіантів;
  • 9 - 10-те завдання з вибором однієї відповіді з п'ятьох запропонованих варіантів;
  • 11-те завдання відкритої форми з короткою відповіддю.

1

Яка з наведених цілей уроку української мови є комунікативно спрямованою?

А розвивати вміння використовувати спонукальні речення

Б навчати школярів з’ясовувати лексичне значення слова

В закріплювати вміння робити звуко-буквений аналіз слів

Г формувати вміння ставити питання до слів — назв предметів

А Б В Г

2

Що з-поміж наведеного є виявом внутрішньої мотивації до навчання учня / учениці?

А бере участь у спортивних змаганнях для того, щоб отримати диплом

Б виконує завдання з математики для того, щоб отримати дозвіл на прогулянку

В виконує домашню роботу з української мови задля отримання високої оцінки

Г бере участь у дослідженні природного явища, оскільки це є цікавим для нього / неї

А Б В Г

3

Проаналізуйте інформацію і виконайте завдання.

У клас прийшла новенька учениця із порушенням мовлення, яке пов’язане з уродженим дефектом будови артикуляційного апарату. Через такі порушення дитина майже весь час мовчить, а коли говорить, то учні часто не розуміють її.

Укажіть коректну відповідь учителя на запитання учнів: «Чому новенька не говорить?»

А «Олена ще вчиться говорити, як я й ти».

Б «В Олени вроджений дефект будови артикуляційного апарату».

В «У дитинстві Олену налякав собака».

Г «Олена жила в іншій країні, тому не розмовляє нашою мовою».

А Б В Г

4

Яке запитання вчителя характерно для оптимізучої моделі педагогічного спілкування?

А Хто не готовий до уроку?

Б Хто має іншу відповідь?

В До кого я звертаюся?

Г Кого ще чекаємо?

А Б В Г

5

Який з-поміж наведених сервісів має достатній функціонал для реалізації описаної нижче діяльності?

Для повторення правил безпечного користування інтернет-ресурсами вчитель запланував організувати спільну діяльність учнів, під час якої вони обговорюватимуть ці правила та додаватимуть ключову інформацію щодо них на віртуальну дошку в текстовому чи графічному вигляді. У результаті клас має отримати візуалізацію правил, яку можна одразу поширити через сервіс у Google Клас або ж просто зберегти в зручному форматі, наприклад PDF.

A Padlet

Б Kahoot

В Blogger

Г Learning Aps

А Б В Г

6

Проаналізуйте фрагмент плану-конспекту уроку навчання грамоти.

Тема. Звуки [с], [с'], буква «С».

Мета: закріпити в учнів артикуляцію звуків [с], [с'], вивчити букву, що позначає ці звуки; розвивати фонематичний слух, навички звуко-буквеного аналізу, пам’ять, увагу, спостережливість; збагачувати словниковий запас учнів; прищеплювати любов до рідної мови.

Якому типу уроку відповідає наведена мета?

А засвоєння нових знань

Б формування вмінь і навичок

В контролю і корекції знань, умінь і навичок

Г узагальнення і систематизації знань, умінь і навичок

А Б В Г

7

Під час вивчення якої теми на етапі закріплення й узагальнення набутих знань доцільно застосувати наведене завдання?

А «Розбиття групи об’єктів на підгрупи за спільною ознакою»

Б «Об’єднання об’єктів у групу за спільною ознакою»

В «Спільні та відмінні ознаки, істотні ознаки»

Г «Ознаки й властивості об’єктів»

А Б В Г

8

Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.

Надтуризм: глобальна проблема сучасності

      (1) Світова туристична індустрія набирає обертів, обслуговуючи 1,4 млрд мандрівників щороку й роблячи життя мешканців найпопулярніших міст світу нестерпним.
      (2) З-поміж чинників, що перетворили закордонні подорожі на популярне явище, називають зміцнення середнього класу, розвиток соціальних мереж і збільшення в рази кількості авіарейсів. (3) За останні два десятиліття, як зазначають експерти Всесвітньої туристичної організації, кількість мандрівок у всьому світі збільшилася в півтора раза. (4) Таке стрімке зростання призвело до «надтуризму». (5) В організації прогнозують, що до 2030 року слід очікувати збільшення потоку туристів ще на 400 млн осіб щороку.
      (6) «Проблема надмірного туризму визрівала роками пропорційно до того, як глобалізація стирала кордони між країнами, а подорожі ставали доступнішими», — пояснює Елізабет Беккер, американська журналістка, авторка книжки про «надтуризм», або «овертуризм». (7) Останні неологізми набули неабиякої популярності, адже називають культурний феномен, активно поширюваний у світі. (8) На позначення надмірного туризму, як глобальної проблеми сучасності використовують також терміни «антитуризм» і «туризмофобія».
      (9) Насамперед згубного впливу такого явища зазнали багаті на культурну спадщину країни Старого світу. (10) До речі, за даними Всесвітньої туристичної організації, 2019 року Європою мандрували 713 млн подорожувальників, що на 6 % більше, ніж попереднього. (11) Хоча інфраструктура таких туристичних міст, як Барселона, Прага, Стокгольм, Амстердам, є розвиненою, однак постійне зростання потоку мандрівників є для них серйозним викликом.
      (12) Масштаб проблеми міст, що найбільше потерпають від величезних потоків туристів, ілюструє інфографіка, де верхнє число на зображенні позначає кількість гостей міста, а нижнє - місцевого населення.
      (13) Упоратись із викликами, спричиненими «надтуризмом», до снаги тій місцевій владі, яка вивчає й ураховує думку мешканців, заздалегідь планує, як прийняти й комфортно розмістити гостей, зважаючи на логістику та інфраструктуру.
      (14) Показовим є приклад Амстердаму – 850-тисячного міста. Де за останні 15 років туристичний потік майже подвоївся. (15 ) У 2018 році місто відвідало 19 млн. мандрівників, а за десять років це число зросте аж до 29 млн. (16) То/ж влада Амстердаму замислилася про/те, яку граничну кількість гостей місто зможе приймати щороку, тому стратегія розвитку столиці до 2030 року не передбачає збільшення кількості приїжджих, за/те робить акцент на розвитку інфраструктури. (17) У місті підвищили туристичний збір, заборонили популярні велосипедні прогулянки по центральним кварталам, скасували дозволи на відкриття нових торговельних комплексів, цікавих саме для мандрівників.
      (18) В італійській столиці те/ж розробили стратегію порятунку від збільшення напливу туристів. (19) Римська влада зосередилася на боротьбі з негідною поведінкою приїжджих, яким до вподоби купатись у фонтанах. (20) За недотримання правил було встановлено штрафи, а поліції дозволено складати акти на порушників спокою і виселяти їх на дві доби із центральних кварталів міста. (21) Також до центру Рима не пускають будь-який транспорт, що перевозить туристів, тому мандрівникам доводиться долати пішки чимало кілометрів, щоб оглянути культурні та історичні пам’ятки.

У реченні 18 слово стратегію можна замінити всіма словами, ОКРІМ

А план

Б проект

В модель

Г доктрину

А Б В Г
0

9

У якому реченні виділене слово виступає прислівником?

А Усі гості, повстававши з-за столу, стояли в/середині кімнати і боялися зробити крок до дверей.

Б Вони бачилися в/останнє років двадцять тому, але вистачило секунди, щоб упізнати одне одного.

В Його будинок стояв на/горі, на самому її вершечку, і, здавалося, що торкався димарем неба.

Г Ми завжди керувалися простим правилом у житті — ставати на/бік скривджених і протистояти неправді.

Д Якщо хочете дізнатися чимало корисних порад про виховання дітей, приходьте сьогодні на/зустріч із відомим психологом.

А Б В Г Д
4

10

Різновид соціального впливу, який застосовують для прихованого управління людиною та її поведінкою без урахування її бажання, — це

А маніпуляція

Б наслідування

В ультиматум

Г провокація

А Б В Г
11

На діаграмі наведено інформацію про кількість пального (л), що використав автомобіліст протягом березня—серпня (невідомою є кількість пального, спожитого в червні), проїхавши загалом 5300 км. Середня витрата пального становить 6 л на 100 км. Визначте відстань (км), яку проїхав автомобіліст у червні.

Відповідь записуйте десятковим дробом