Початкові класи

Тест містить 11 завдань різних форм.

  • 1 - 8-ме завдання з вибором однієї відповіді з чотирьох запропонованих варіантів;
  • 9 - 10-те завдання з вибором однієї відповіді з п'ятьох запропонованих варіантів;
  • 11-те завдання відкритої форми з короткою відповіддю.

1

Відновіть пропущене слово й укажіть, про яке планування освітньої діяльності йдеться в наведеному вислові відомого українського педагога. «Для вчителя початкових класів дуже важливо скласти [...] план на кілька років. Це дуже важливий орієнтир, за яким учитель щороку, читаючи й продумуючи програму, немов перевіряє сам себе — що вже зроблено і що потрібно зробити» (В. О. Сухомлинський).

А перспективний

Б календарний

В тематичний

Г поурочний

А Б В Г

2

Проаналізуйте інформацію і дайте відповідь на запитання.
Узагальнюючи результати педагогічної діагностики, учителька сформулювала висновки: «Назару властива довготривала працездатність, терплячість і стриманість. Він важко пристосовується до змін у навколишньому середовищі, повільно включається в нову роботу. Йому властива інертність і негнучкість поведінки, неквапливість, але водночас наполегливість у досягненні мети, стійкість у прагненнях і настроях».
Який тип темпераменту учня схарактеризовано?

А сангвінік

Б холерик

В меланхолік

Г флегматик

А Б В Г

3

Що з-поміж наведеного є прикладом модифікації, яку асистент учителя реалізує в інклюзивному класі, працюючи з дітьми з особливими освітніми потребами?

А скорочення змісту матеріалу

Б пристосування освітнього середовища

В збільшення часу на виконання завдань

Г використання карток-підказок, інструкцій

А Б В Г

4

Яке речення НЕ потребує редагування?

А Для цікавого діалогу з дитиною виберіть захоплюючу тему.

Б Усуньте всі відволікаючі фактори, що заважатимуть бесіді.

В Подбайте про зручний час і комфортне оточуюче середовище.

Г Будьте терплячими слухачами, у жодному разі не перебивайте.

А Б В Г

5

Яку з перелічених дій слід виконувати, щоб уникнути втрати даних на комп’ютері?

А використовувати однаковий пароль для всіх облікових записів

Б вимикати монітор під час введення паролів

В робити дефрагментацію жорсткого диска

Г робити резервні копії важливих файлів та документів

А Б В Г

6

На рисунку зображено

А кошик ідей

Б дерево передбачень

В ментальну карту

Г асоціативний кущ

А Б В Г

7

Проаналізуйте завдання.

Полічи всі фігури. Скільки фігур на малюнку ? Що спільного та відмінного в цих фігурах? Запиши кількість синіх, червоних і жовтих фігур. На скільки червоних фігур більше, ніж синіх?

Для виконання наведеного завдання учні мають виконати всі наведені дії, ОКРІМ

А аргументації

Б обчислення

В класифікації

Г порівняння

А Б В Г

8

Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.

Надтуризм: глобальна проблема сучасності

      (1) Світова туристична індустрія набирає обертів, обслуговуючи 1,4 млрд мандрівників щороку й роблячи життя мешканців найпопулярніших міст світу нестерпним.
      (2) З-поміж чинників, що перетворили закордонні подорожі на популярне явище, називають зміцнення середнього класу, розвиток соціальних мереж і збільшення в рази кількості авіарейсів. (3) За останні два десятиліття, як зазначають експерти Всесвітньої туристичної організації, кількість мандрівок у всьому світі збільшилася в півтора раза. (4) Таке стрімке зростання призвело до «надтуризму». (5) В організації прогнозують, що до 2030 року слід очікувати збільшення потоку туристів ще на 400 млн осіб щороку.
      (6) «Проблема надмірного туризму визрівала роками пропорційно до того, як глобалізація стирала кордони між країнами, а подорожі ставали доступнішими», — пояснює Елізабет Беккер, американська журналістка, авторка книжки про «надтуризм», або «овертуризм». (7) Останні неологізми набули неабиякої популярності, адже називають культурний феномен, активно поширюваний у світі. (8) На позначення надмірного туризму, як глобальної проблеми сучасності використовують також терміни «антитуризм» і «туризмофобія».
      (9) Насамперед згубного впливу такого явища зазнали багаті на культурну спадщину країни Старого світу. (10) До речі, за даними Всесвітньої туристичної організації, 2019 року Європою мандрували 713 млн подорожувальників, що на 6 % більше, ніж попереднього. (11) Хоча інфраструктура таких туристичних міст, як Барселона, Прага, Стокгольм, Амстердам, є розвиненою, однак постійне зростання потоку мандрівників є для них серйозним викликом.
      (12) Масштаб проблеми міст, що найбільше потерпають від величезних потоків туристів, ілюструє інфографіка, де верхнє число на зображенні позначає кількість гостей міста, а нижнє - місцевого населення.
      (13) Упоратись із викликами, спричиненими «надтуризмом», до снаги тій місцевій владі, яка вивчає й ураховує думку мешканців, заздалегідь планує, як прийняти й комфортно розмістити гостей, зважаючи на логістику та інфраструктуру.
      (14) Показовим є приклад Амстердаму – 850-тисячного міста. Де за останні 15 років туристичний потік майже подвоївся. (15 ) У 2018 році місто відвідало 19 млн. мандрівників, а за десять років це число зросте аж до 29 млн. (16) То/ж влада Амстердаму замислилася про/те, яку граничну кількість гостей місто зможе приймати щороку, тому стратегія розвитку столиці до 2030 року не передбачає збільшення кількості приїжджих, за/те робить акцент на розвитку інфраструктури. (17) У місті підвищили туристичний збір, заборонили популярні велосипедні прогулянки по центральним кварталам, скасували дозволи на відкриття нових торговельних комплексів, цікавих саме для мандрівників.
      (18) В італійській столиці те/ж розробили стратегію порятунку від збільшення напливу туристів. (19) Римська влада зосередилася на боротьбі з негідною поведінкою приїжджих, яким до вподоби купатись у фонтанах. (20) За недотримання правил було встановлено штрафи, а поліції дозволено складати акти на порушників спокою і виселяти їх на дві доби із центральних кварталів міста. (21) Також до центру Рима не пускають будь-який транспорт, що перевозить туристів, тому мандрівникам доводиться долати пішки чимало кілометрів, щоб оглянути культурні та історичні пам’ятки.

Художнім прийомом, що лежить в основі речення 1, є

А оксиморон

Б алегорія

В метафора

Г антитеза

А Б В Г
0

9

Для якої частини мови притаманні такі характеристики морфологічного аналізу: змінний чи незмінний, число, рід, відмінок, група - тверда, м’яка, мішана, синтаксична роль?

А іменник

Б займенник

В прикметник

Г прислівник

Д числівник

А Б В Г Д
4

10

До якої системи належить орган позначений на рисунку буквою Х?

А видільної

Б дихальної

В травної

Г статевої

А Б В Г
11

Якщо власник магазину продає вісім батончиків за 256 гривень, то не отримує ані прибутку, ані збитку. Скільки батончиків має продати власник на суму 480 гривень, щоб отримати 25% прибутку?

Відповідь записуйте десятковим дробом