Початкові класи

Тест містить 11 завдань різних форм.

  • 1 - 8-ме завдання з вибором однієї відповіді з чотирьох запропонованих варіантів;
  • 9 - 10-те завдання з вибором однієї відповіді з п'ятьох запропонованих варіантів;
  • 11-те завдання відкритої форми з короткою відповіддю.

1

Яка з наведених функцій оцінювання НЕ є функцією формувального оцінювання навчальних досягнень учнів?

А діагностувальна

Б підсумовувальна

В розвивальна

Г мотивувальна

А Б В Г

2

Ознаками демократичного стилю взаємодії вчителя й учнів є всі наведені, ОКРІМ того, що вчитель

А розглядає учня як рівноправного партнера в спілкуванні

Б спонукає кожного учня до виконання спільних завдань

В залучає учнів до прийняття рішень

Г вимагає від учнів високих досягнень

А Б В Г

3

Яка дія буде помилковою в разі загоряння електричного приладу в навчальному приміщенні?

А вимкнути прилад із розетки

Б накрити прилад вологою ковдрою

В використати порошковий або вуглекислотний вогнегасник

Г засипати прилад сухим піском

А Б В Г

4

Прочитайте текст. Виконайте завдання.

Україна без сміття

      (1) «Україна без сміття» — назва сучасного вітчизняного проєкту, який уже чотири роки сприяє впровадженню культури сортування відходів і формуванню екологічного мислення українців. (2) Волонтерська ініціатива швидко переросла в насправді маштабну справу. (3) Нині «Україна без сміття» - це громадянська організація, що має кілька напрямів діяльності й низку освітніх та соціально орієнтованих проєктів. (4) До них належить, зокрема, громадська станція глибокого сортування.(5) Її двері відчинені для всіх охочих перетворити своє сміття на ресурс, що уникне звалища й отримає «нове життя», як перероблена сировина.
      (6) Принцип роботи станції сортування — це не нова ідея: за тим самим форматом працюють станції у Швеції. (7) Відмінність лише в тому, що там на ці станції вхід платний, а в нас — вільний. (8) Сюди може прийти будь хто, принести відібрані заздалегідь відходи й віддати на переробку. (9) Після ретельного сортування скло чи пластик потрапляють на відповідний переробний завод, де їх очищують і перетворюють на новий матеріал.
      (10) Процес очищення сировини доволі дорогий, тож у забрудненої меньше шансів бути переробленою, ніж у чистої та сухої. (11) Особливо це стосується слідів жиру, бо з такого матеріалу виходить низькоякісний продукт. (12) Треба розуміти, що жоден пластик, на відміну від скла, неможливо переробити повністю: загалом до 60—70 % сміття може отримати «нове життя», а близько 30 % домішок чи неліквіду піде у відходи. (13) Для оптимізації переробки на пластикових виробах наносять спеціальні маркування.
      (14) Крім цієї станції, «Україна без сміття» має проєкти, які допомагають зорієнтуватися в екологічному інформаційному просторі. (15) Адже є безліч ... щодо практики сортування непотребу. (16) Дехто вважає збут вторинної сировини прибутковим бізнесом, а тому очікує винагороди за свою «сортувальну працю», у чиємусь колі пріоритетів цієї теми просто не існує, а чиїмсь переконанням така практика взагалі суперечить. (17) У людини є вибір: узяти на себе відповідальність за своє сміття чи завдавати незворотної шкоди довкіллю, відсилаючи відходи на звалища й полігони.(18) Коли потроху міняти свої щоденні звички, життя неодмінно стане кращим

Лексичну помилку допущено в реченні

А другому

Б третьому

В четвертому

Г п’ятому

А Б В Г

5

Який з наведених електронних листів є безпечним?

А Б В Г

6

Проаналізуйте інформацію і дайте відповідь на запитання.

На уроці української мови з теми «Дієслово як частина мови» вчителька запропонувала учням завдання, виконавши яке, діти зробили такі записи в зошитах:

    1) Дієслово.

    2) Самостійна, повнозначна.

    3) Означає, змінюється, утворюється.

    4) Називає дію або стан.

    5) Слово.

Який прийом розвитку критичного мислення лежить в основі цього завдання?

А інсерт

Б сенквейн

В асоціація

Г кластер

А Б В Г

7

Яка мисленнєва операція створює основу для розподілу даних на групи, підгрупи в результаті пошуку істотних і спільних ознак цих даних і зв’язків між ними?

А абстрагування

Б узагальнення

В класифікація

Г порівняння

А Б В Г

8

Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.

Проблеми освіти та окуляри

      (1) У всьому світі трил..йони доларів витрачають на освітні реформи, спрямовані на модернізацію системи: зменшення кількості учнів у класах, поліпшення навчальних програм, упровадження різноманітних видів контролю знань тощо. (2) Натомість школярі, основний елемент шкільної системи, часто залишаються поза увагою. (3) Можливо, є якийсь нескладний спосіб, який зможе допомогти міл..йонам дітей?
      (4) Згідно статистики, в одного з чотир..ох учнів зір нижчий норми, водночас серед «проблемних учнів» такі порушення мають близько 60 %. (5) Якщо ви недобачаєте, то не зможете добре читати, а це ускладнює навчання загалом. (6) Однак навіть у такій багатій країні, як США, перевірці зору не приділяють достатньої уваги, крім того, ніхто не вивчав зв’язку між таким порушенням і шкільною успішністю.
      (7) Економісти Пол Ґлевве, Альберт Парк і Менґ Жао вирішили вивчити цю проблему в Китаї. (8) Вони провели практичне дослідження в Ганьсу — бідній віддаленій китайській провінції. (9) 3 2500 учнів четвертих, п’ятих і шостих класів, які мали порушення зору лише 59 дітей носили окуляри. (10) Тому експерти запропонували половині учнівства одягти їх, а решта продовжували навчатись, як і раніше. (11) Вартість лінз в оправі (п’ятнадцять доларів за пару) покрив ґрант на дослідження, наданий Світовим банком. (12) Зауважмо, що в кожного четвертого учня проблеми зору діагностовано вперше.
      (13) Чи змінилися результати навчання учнів, які носили видані їм окуляри впродовж року? (14) Тести наприкінці експерименту виявили, що показники цих дітей поліпшилися на 25—50 % порівняно з їхніми однокласниками. (15) І все це завдяки п’ятнадцятидоларовим окулярам! (16) Ми не стверджуємо, що окуляри зможуть розв’язати такі нагальні шкільні проблеми, як мотивація дітей до навчання чи відвідуваність занять. (17) Утім, якщо ви зосередитеся на чомусь складному, згадайте про цю ситуацію, аби не пропустити незначного питання, яке допоможе знайти відповідь на сер..йозніший виклик.

І в тексті, і на діаграмі є інформація про

А частку (%) тих випадків захворювань очей, які можна вилікувати

Б частку (%) учнів, у яких проблеми із зором діагностовано вперше

В загальну кількість учнів, які брали участь у дослідженні

Г кількість учнів, які носять окуляри

А Б В Г
4

9

У якому завданні некоректно сформульовано умову?

А Розфарбуй частини прямокутників відповідно до значень дробів.

Б Запиши дріб, що позначатиме зафарбовану частину кожної фігури

В Визнач за малюнками, на скільки рівних частин поділено кожну піцу. Запиши відповідні дроби й порівняй їх.

Що можна сказати про знаменник меншого дробу; більшого дробу?

Г Зафарбуй половину смужки; третину; чверть; п’яту частину. Порівняй відповідні дроби. Яка частина більша? Чому?

А Б В Г
0

10

Установіть закономірність і виберіть пропущений у наведеному зображенні фрагмент

А Б В Г Д
11

Дитина розглядає клітину круглої форми діаметром 0,005 мм крізь мікроскоп. Запишіть діаметр збільшеної клітини (см) за умови, що мікроскоп збільшує зображення в 3000 разів

Відповідь записуйте десятковим дробом