Початкові класи

Тест містить 11 завдань різних форм.

  • 1 - 8-ме завдання з вибором однієї відповіді з чотирьох запропонованих варіантів;
  • 9 - 10-те завдання з вибором однієї відповіді з п'ятьох запропонованих варіантів;
  • 11-те завдання відкритої форми з короткою відповіддю.

1

Основною дидактичною метою уроку певного типу є забезпечення перенесення знань і способів дій у нестандартні умови або частково змінені ситуації. Це урок ...

А вивчення нового матеріалу

Б формування вмінь і навичок

В застосування і вдосконалення вмінь

Г систематизації вивченого матеріалу

А Б В Г

2

Укажіть некоректну вимогу до контролю й оцінювання навчальних досягнень учнів другого класу.

А Визначення рівня досягнення результатів навчання обов’язково супроводжують оцінювальними судженнями.

Б Оцінювання в початковій школі ґрунтується на врахуванні рівня досягнень учня / учениці, а не ступеня невдач.

В Під час вербального оцінювання використовують як усні, так і письмові оцінні судження.

Г Можливою за потреби є заміна оцінок іншими зовнішніми атрибутами (зірочками, квіточками, прапорцями тощо).

А Б В Г

3

Що з-поміж наведеного асистент учителя згідно зі своїми посадовими обов’язками може виконувати БЕЗ допомоги інших фахівців?

А забезпечувати здорові й безпечні умови навчання, виховання і праці дитини з особливими освітніми потребами

Б адаптувати навчальні матеріали з урахуванням потреб дитини з особливими освітніми потребами

В розробляти й виконувати індивідуальну програму розвитку дитини

Г виконувати навчальні, виховні, соціально-адаптаційні заходи

А Б В Г

4

Прочитайте текст. Виконайте завдання.

Україна без сміття

      (1) «Україна без сміття» — назва сучасного вітчизняного проєкту, який уже чотири роки сприяє впровадженню культури сортування відходів і формуванню екологічного мислення українців. (2) Волонтерська ініціатива швидко переросла в насправді маштабну справу. (3) Нині «Україна без сміття» - це громадянська організація, що має кілька напрямів діяльності й низку освітніх та соціально орієнтованих проєктів. (4) До них належить, зокрема, громадська станція глибокого сортування.(5) Її двері відчинені для всіх охочих перетворити своє сміття на ресурс, що уникне звалища й отримає «нове життя», як перероблена сировина.
      (6) Принцип роботи станції сортування — це не нова ідея: за тим самим форматом працюють станції у Швеції. (7) Відмінність лише в тому, що там на ці станції вхід платний, а в нас — вільний. (8) Сюди може прийти будь хто, принести відібрані заздалегідь відходи й віддати на переробку. (9) Після ретельного сортування скло чи пластик потрапляють на відповідний переробний завод, де їх очищують і перетворюють на новий матеріал.
      (10) Процес очищення сировини доволі дорогий, тож у забрудненої меньше шансів бути переробленою, ніж у чистої та сухої. (11) Особливо це стосується слідів жиру, бо з такого матеріалу виходить низькоякісний продукт. (12) Треба розуміти, що жоден пластик, на відміну від скла, неможливо переробити повністю: загалом до 60—70 % сміття може отримати «нове життя», а близько 30 % домішок чи неліквіду піде у відходи. (13) Для оптимізації переробки на пластикових виробах наносять спеціальні маркування.
      (14) Крім цієї станції, «Україна без сміття» має проєкти, які допомагають зорієнтуватися в екологічному інформаційному просторі. (15) Адже є безліч ... щодо практики сортування непотребу. (16) Дехто вважає збут вторинної сировини прибутковим бізнесом, а тому очікує винагороди за свою «сортувальну працю», у чиємусь колі пріоритетів цієї теми просто не існує, а чиїмсь переконанням така практика взагалі суперечить. (17) У людини є вибір: узяти на себе відповідальність за своє сміття чи завдавати незворотної шкоди довкіллю, відсилаючи відходи на звалища й полігони.(18) Коли потроху міняти свої щоденні звички, життя неодмінно стане кращим

До якого стилю української мови належить наведений текст?

А публіцистичного

Б наукового

В художнього

Г офіційно-ділового

А Б В Г

5

За допомогою всіх наведених онлайнових ресурсів можна створити вікторину, ОКРІМ

A Learning Apps

Б Google Keep

В Kahoot

Г Quizizz

А Б В Г

6

Проаналізуйте інформацію і надайте відповідь на запитання.

На уроці вчителька запропонувала учням закінчити розповідь про ведмедика: «Йде ведмедик додому злий-злючий, навіть рюкзак на плечі не одягнув - за собою по траві тягне. Зустрічає його білочка й питає: “Ведмедику, що з тобою сталося, чого ти такий насуплений?” Ведмедик відповідає: “Та вчителька сьогодні мене не похвалила, всіх звірят похвалила, а мене ні”. “А чому ж так сталося?” - запитує білочка...»

Проаналізувавши учнівські відповіді, учителька об’єднала дітей у три групи відповідно до їхніх позицій:

     1. Ведмедик звинувачує інших у власній невдачі.

     2. Ведмедик виправдовує себе (без звинувачення інших).

     3. Ведмедик бере на себе відповідальність за невдачу.

На формування яких обов’язкових результатів навчання здобувачів освіти спрямовано наведене завдання?

А аналізує та описує проблемні життєві ситуації за допомогою групи величин, які пов’язані між собою

Б досліджує різні шляхи розв’язання проблемної ситуації, вибирає раціональний шлях її вирішення

В виокремлює необхідну інформацію з різних усних джерел, зокрема медіатекстів, для створення власного висловлювання з конкретною метою

Г вибирає в навколишньому світі або із запропонованих запитань такі проблеми, які можна розв’язати дослідницьким способом

А Б В Г

7

Формат уроку: очно.

Перебіг уроку

1. Організація класу до роботи.

2. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

3. Актуалізація опорних знань.

Завдання 1.

    Учителька роздала учням картки із завданнями й запропонувала інструкцію роботи з ними, а саме: за її сигналом розпочати рухатися по класу в помірному темпі, зустрівши однокласника / однокласницю утворити пару, «приклеїтися» плечима одне до одного й заповнити один рядок таблиці з картки, виконавши завдання. Потім утворити пару з іншим учнем / ученицею і повторити дії. Так треба робити доти, доки не буде заповнено всю таблицю на картці. Після чого сісти на своє місце й перевірити правильність виконання завдання.

Зразок картки

4. Повідомлення теми й мети уроку.

5. Вивчення нового матеріалу.

Завдання 2.

Було 12 кг морозива. Продали частину всього морозива. Скільки кілограмів морозива продали?
12:3 = (кг)

Завдання 3.

Обчисли:

Завдання 4.

У книжці «Пригоди Піноккіо» 160 сторінок. Дануся читала щодня від усієї кількості сторінок.
Скільки сторінок щодня читала Дануся?

6. Закріплення вивченого матеріалу.

Завдання 5.

Щоби потрапити до парку Піноккіо в Італії, Любчик проїхав 180 км Україною, 540 км — Угорщиною і 280 км — Словенією. До парку залишилося проїхати ще половину того шляху, що Любчик уже подолав. Скільки кілометрів залишилося проїхати хлопчикові?

Завдання 6.

В артмайстерні виготовили 480 пальчикових ляльок: 330 із них — герої казки «Пригоди Піноккіо», третина решти — звірята. Скільки пальчикових ляльок-звірят виготовили в артмайстерні?

Завдання 7.

Перед подорожжю до Італії Любчик прочитав четверту частину книжки «Пригоди Піноккіо». Повернувшись додому, він прочитав решту за 2 дні, порівну щодня. Скільки сторінок на день читав Любчик, повернувшись з Італії, якщо в книжці всього 160 сторінок?

Завдання 8.

Книжка «Пригоди Піноккіо» у 2019 році коштувала 210 гри. Це становить третину того, що вона коштувала на початку 2024 року. Скільки гривень коштувала книжка на початку 2024 року?

7. Підсумок уроку.

Укажіть тему уроку, наведеного у фрагменті плану-конспекту

А «Задачі на знаходження четвертого пропорційного»

Б «Задачі на збільшення або зменшення числа в кілька разів»

В «Задачі на знаходження суми кількох доданків»

Г «Задачі на знаходження частини від числа»

А Б В Г

8

Прочитайте текст. Виконайте завдання до нього.

Проблеми освіти та окуляри

      (1) У всьому світі трил..йони доларів витрачають на освітні реформи, спрямовані на модернізацію системи: зменшення кількості учнів у класах, поліпшення навчальних програм, упровадження різноманітних видів контролю знань тощо. (2) Натомість школярі, основний елемент шкільної системи, часто залишаються поза увагою. (3) Можливо, є якийсь нескладний спосіб, який зможе допомогти міл..йонам дітей?
      (4) Згідно статистики, в одного з чотир..ох учнів зір нижчий норми, водночас серед «проблемних учнів» такі порушення мають близько 60 %. (5) Якщо ви недобачаєте, то не зможете добре читати, а це ускладнює навчання загалом. (6) Однак навіть у такій багатій країні, як США, перевірці зору не приділяють достатньої уваги, крім того, ніхто не вивчав зв’язку між таким порушенням і шкільною успішністю.
      (7) Економісти Пол Ґлевве, Альберт Парк і Менґ Жао вирішили вивчити цю проблему в Китаї. (8) Вони провели практичне дослідження в Ганьсу — бідній віддаленій китайській провінції. (9) 3 2500 учнів четвертих, п’ятих і шостих класів, які мали порушення зору лише 59 дітей носили окуляри. (10) Тому експерти запропонували половині учнівства одягти їх, а решта продовжували навчатись, як і раніше. (11) Вартість лінз в оправі (п’ятнадцять доларів за пару) покрив ґрант на дослідження, наданий Світовим банком. (12) Зауважмо, що в кожного четвертого учня проблеми зору діагностовано вперше.
      (13) Чи змінилися результати навчання учнів, які носили видані їм окуляри впродовж року? (14) Тести наприкінці експерименту виявили, що показники цих дітей поліпшилися на 25—50 % порівняно з їхніми однокласниками. (15) І все це завдяки п’ятнадцятидоларовим окулярам! (16) Ми не стверджуємо, що окуляри зможуть розв’язати такі нагальні шкільні проблеми, як мотивація дітей до навчання чи відвідуваність занять. (17) Утім, якщо ви зосередитеся на чомусь складному, згадайте про цю ситуацію, аби не пропустити незначного питання, яке допоможе знайти відповідь на сер..йозніший виклик.

Яке твердження суперечить інформації в тексті?

А Учні є основним елементом шкільної системи освіти.

Б Поганий зір у школярів негативно впливає на якість читання.

В Носіння окулярів допоможе підвищити мотивацію дітей до навчання.

Г У світі витрачають чималі кошти на модернізацію освіти

А Б В Г
4

9

Який метод пізнання природи використано в наведеному фрагменті уроку?

«Дізнайтеся, чи змінює повітря форму та об’єм. Для цього наповніть повітрям поліетиленовий пакет за допомогою насоса або надуйте його. Зав’яжіть ниткою або заклейте скотчем. Проколіть його голкою. Зробіть висновок».

А вимірювання

Б моделювання

В спостереження

Г дослід

А Б В Г
4

10

У якому рядку наведено назви органів, які належать до різних систем організму людини?

А артерія, вена, серце

Б ключиця, куприк, лопатка

В носоглотка, гортань, трахея

Г нирка, стравохід, шлунок

А Б В Г
11

Скільки разів 22 360 мм вміщується в 700 м2 ?

Відповідь записуйте десятковим дробом