Made for Owest Часу залишилось :

logo
ТРЕНУВАЛЬНЕ
ON-LINE ТЕСТУВАННЯ
підготовка до ЗНО

NEW


Завдання 1-10 мають по чотири-п'ять варіантів відповіді, з яких тільки ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Оберіть, на Вашу думку, правильний варіант відповіді, позначте його у таблиці «Відповідь до завдання».

Завдання №1

Вставне слово, що вказує на послідовність і зв'язок думок, ужито в реченні
А    Отже, сполучники поділяємо на сурядні й підрядні.
Б    Кожна наукова теза, безперечно, вимагає доказів.
В    Такі експерименти, очевидно, необхідно продовжувати.
Г    Зміст цього поняття, на мою думку, треба уточнити.
Д    Вирішити проблему допоміг би, мабуть, такий експеримент.


Відповідь до завдання № 1 АБВГД


Завдання №2

Звертання є в реченні
А    Усе, чим я щасливий і багатий, я мушу рідним словом оспівати.
Б    Запалай, мій вогнику крилатий, полум’ям привітним і незлим.
В    Я люблю твоє майво зелене, і Донбас, і Каховку ясну.
Г    На берегах Дніпра крутих, весь помережений садами, стоїть у сяйві днів нових наш рідний Київ перед нами.
Д    «Роби добро, – мені казала мати, – і чисту совість не віддай за шмати!»


Відповідь до завдання № 2 АБВГД


Завдання №3

Слово «здавалося» є вставним (окремі розділові знаки пропущено) у реченні
А    Усе довколишнє здавалося їй перевитим піснями, веселими чи сумними, як буває пройнятий сяєвом сонця простір.
Б    Багатьом здавалося що й увесь півострів зараз палає в пожежах, адже куди не глянь – звідусіль шугає вогонь, тріщить, гуде в деревах, жаркий, агресивний.
В    Кущ здавалося і зимою зеленіє, бо коли танули сніги, то на світ пробивалося його цупке зелене листя, не змучене холодом, не скалічене морозом.
Г    Широкі промені вдарялися об кам’яні плити, курилися золотим димом, від чого здавалося що все тут пливе, рухається, злітає в просторі.
Д    Уже придивилася до його очей і побачила: те, що здавалося байдужістю, насправді було мудрістю й глибоко захованим стражданням.


Відповідь до завдання № 3 АБВГД


Завдання №4

Речення з однорідними членами можна утворити, якщо до частини «Я обожнюю теплі травневі вечори…» додати
А    але недолюблюю холодні листопадові.
Б    зі щебетанням птахів у нашому саду.
В    тоді так мріється про щось небуденне.
Г    напоєні пахощами яблуневого цвіту.
Д    хоча й червневі мають свої принади.


Відповідь до завдання № 4 АБВГД


Завдання №5

Поширеним є речення
А    Дід був ковалем.
Б    Минула тривожна ніч.
В    Хай він чекає.
Г    Осінь буде ясніти.
Д    Дві верби говорили-балакали.


Відповідь до завдання № 5 АБВГД


Завдання №6

Прочитайте речення (розділові знаки пропущено).
Як справжній митець(1) він(2) незважаючи на уявну відчуженість від світу(3) був уважний(4) чутливий до всього навколишнього(5) і ніколи не стояв осторонь рухів та змін.
Кóму треба ставити на місці всіх цифр, ОКРІМ
А    1
Б    2
В    3
Г    4
Д    5


Відповідь до завдання № 6 АБВГД


Завдання №7

Позначте безсполучникове складне речення, між частинами якого слід поставити тире (розділові знаки пропущено)
А    Відбились зорі у воді летять до хмар тумани.
Б    Життя росте лишень з любові лише краса людей навчає жить.
В    Дощ пройшов хазяйським кроком сад в росі купається.
Г    Дуже дивний пейзаж косяками ідуть таланти.
Д    Степ половецький половіє трава аж срібна від роси.


Відповідь до завдання № 7 АБВГД


Завдання №8

НЕПРАВИЛЬНО розставлено розділові знаки при прямій мові в реченні
А     «Слово – перше дзеркало духу, – казав Петрарка, – а дух – головний поводир слова».
Б     «Кожний українець повинен знати одну-дві чужі мови, – писав Борис Грінченко, – і вчити змалечку того своїх дітей».
В     «Якщо ми не дамо народові можливості вчитися своєю мовою, він стане вчитися чужою – і наша нація зникне», – стверджував Микола Костомаров.
Г     Панас Мирний писав: «Найбільше славиться поміж людьми той народ, у якого його мова розвинута та збагачена творами всякого письменства».
Д     «Зречення рідної мови призводить до найбільшої кари – духовного каліцтва,– говорив Г. Нудьга і додавав – Дорослі мають пам’ятати цю велику істину й прищеплювати її своїм дітям».


Відповідь до завдання № 8 АБВГД


Завдання №9

Кому перед як треба поставити в реченні
А    Пам’ятаю ці події як сьогодні.
Б    Затримався не більше як на годину.
В    Вивчаємо звук як одиницю мовлення.
Г    Дощ полив як із відра.
Д    Роса посипалась як дощ.


Відповідь до завдання № 9 АБВГД


Завдання №10

Позначте речення з узагальнювальним словом після однорідних членів речення (розділові знаки пропущено)
А    Шевченкові були підвладні всі жанри літератури поезія проза драматургія.
Б    І пісні і приказки й прислів'я все те вражало надзвичайним багатством поезії жарту гумору практичного розуму.
В    Усе прекрасне народжується зі звичайної буденності життя людська врода неперебутнє слово невмируща мелодія геніальна картина.
Г    У його слові було все злагода спокій усталеність надія.


Відповідь до завдання № 10 АБВГ



У завданнях 11-12, встановіть відповідність. Поставте позначки в таблиці «Відповідь до завдання» на перетині відповідних рядків і колонок.

Завдання №11

З’ясуйте, який відокремлений член речення є в кожному прикладі.
Відокремлений
член речення
Приклад
1 означення
2 прикладка
(різновид означення)
3 обставина
4 додаток
А Киваючи рясною головою, зелений ліс до сонця засміявся.
Б Зіткана сонцем з добра і любові пісня – зажура моя чорноброва.
В На лівобережжі, замість верб і чагарників, видно смуги темені.
Г Заспівай, як кажуть, наостанку, щоб цвіла мелодія в устах.
Д Умитий сонцем, ген над берегами калиновим багаттям жеврів схід.


Відповідь до завдання № 11 АБВГД
1
2
3
4


Завдання №12

З’ясуйте тип кожного речення (А – Д) в тексті (цифра позначає наступне речення (1–4)).
Речення (текст) Тип речення
1  Японія традиційно була сільськогосподарською країною: самé існування її мешканців і їхній добробут залежали від довкілля. А  просте ускладнене
2  Японці вирішили не боротися з природою, а любити її, гармонізувати з нею своє життя, навчитися пильно спостерігати за найменшими змінами. Б  складносурядне
3  Народження й умирання людини поєдналися з пробудженням і згасанням природи, так що істота й усе навколо стали рівними перед вічними небесами. В  складнопідрядне
4   Пори року проникли й у звичайне спілкування: навіть у сучасному листуванні японці обов’язково мають згадати поточний сезон, щоб показати свою ґречність. Г  складне безсполучникове
Д  складне з різними видами зв’язку


Відповідь до завдання № 12 АБВГД
1
2
3
4



Розробка та підтримка: ІТ відділ ЛРЦОЯО © (2008-2023)